Prosinec 2006



Felipeho rodinka

31. prosince 2006 v 14:09 | Sarah |  > Felipe Massa <
Otec Liuz
Obrázek “http://images.f1racing.net/large/63618.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.


Felipe a Rafaela

31. prosince 2006 v 14:09 | Sarah |  Rafaela Bassi Massa
-Felipeho přítelkyně se jmenuje Rafaela Bassio, je to Brazilka a s Felipem se seznámili dávno předtím než přišel do ferrari
- i když na to možná nevypadá je jí 23 let, je tedy o 2 roky mladší než Felipe
-Felipe říká že mu Rafaela volá tak 4x nebo 5y denně. A když si náhodou Felipe zapomene vzít mobil, je prý zle:)
Obrázek “http://img66.imageshack.us/img66/5550/570624ev.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img479.imageshack.us/img479/2725/wri000010770141ab.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img224.imageshack.us/img224/5638/wri000014760815uv.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img77.imageshack.us/img77/1926/588129ia.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img482.imageshack.us/img482/6684/7055998parejamasa9rz.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img97.imageshack.us/img97/8960/0064744hl7.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img173.imageshack.us/img173/8888/217329is0.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img475.imageshack.us/img475/548/foto4742091bassinc3bcrburgringmfbquertemplateidrenderdo4.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img315.imageshack.us/img315/40/z025hv6.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img475.imageshack.us/img475/3346/rafaelamassa9vm.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img475.imageshack.us/img475/7241/d04chn8989sm.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img183.imageshack.us/img183/1508/5546067pa1.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img194.imageshack.us/img194/8599/5720781sz3.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img416.imageshack.us/img416/5157/f12005gbxp0128rn3.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img135.imageshack.us/img135/2156/z004yn7.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img122.imageshack.us/img122/517/176687wn4.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Obrázek “http://img296.imageshack.us/img296/323/21fiagala2006dr0.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.


Lewis info

31. prosince 2006 v 6:21 | Sarah |  > Lewis Hamilton <
jméno: Lewis Carl Hamilton
datum narození: 7. ledna 1985
národnost: britská
Žije: Tewin Wood, Herdfordshile,Anglie
Místo narození: Stevenage, Velká Británie
Stav: svobodný
výška: 174 cm
váha: 67 kg
oblíbená hudba: Hip hop, Reggae, Funky House,
oblíbení umělci: The Roots, De La Soul, 2Pac, Biggie, Nas, Bob Marley, Sizzla, Sean Paul, Freddie McGreon....
Hobby: hudba, hra na kytaru, knihy, posilovna, kolo, squash, tenis, párty s přátely, trávení času s rodinou, kino a dvd

Nepovedené zastávky v boxech

31. prosince 2006 v 5:03 | Sarah |  Funny
tady to moc vtipné zrovna nebylo, je vidět že nikdo neni bezchyný, ani Michael
http://www.youtube.com/watch?v=mJAJe-DrgMY

david zajíždí do boxů z první pozice
http://www.youtube.com/watch?v=YycujP8N2sg
horká chvikla pro Eddieho Irvina
http://www.youtube.com/watch?v=mr9CZpbUkDU
samozřejmě že i Minardi občas přejede mechanika..
http://www.youtube.com/watch?v=JeAClNgYCZI

tonio video

31. prosince 2006 v 4:56 | Sarah |  Tonio Liuzzi
zajímalo by vás jak takoví jezdec F1 žije? toto je byt který si loni pronajal s christianem klienem. Sami se přesvědšíte o tom, že byt je velmi vybavený a že lednice je dobře zásobená. Nicméně Tonio v tom bytě moc dlouho nevidržel. Protože to bylo v nějakym zapadákově, a on přeci potřebuje život! Londýn! místo kde to vře!. Proto se odstěhoval..

http://www.youtube.com/watch?v=2mB1OuZz5C4

Nico video

31. prosince 2006 v 4:53 | Sarah |  >Nico Rosberg<
Moc pěkné fotky, ale hlavně pěkná písnička
http://www.youtube.com/watch?v=kREbbOR9NoU
GP2 2005- moc pěkné, Nico, Nelson, Speed, Keke, Heikki..
http://www.piquetsports.com.br/2006/cgi-bin/PageSvr.dll/../../videos/videogp2.wmv

Nick video

31. prosince 2006 v 4:52 | Sarah |  Nick Heidfeld
Nick jak tancuje úplně bombastický, nakonci si všimněte Massi :)
http://www.youtube.com/watch?v=TRfCCYIv3EA

na toto video se opravdu stojí podívat, ne kvuli malýmu Nickovi, ale kvuli Ralfovi a jeho mechanikovi Michaelovi fakt se potrháte smíchy)

http://www.youtube.com/watch?v=941Kufj4Idc
pamatuje te si ještě jak Nick šel do boxů vynadat Satovi a místo toho seřval Jamamota? tady se můžete podívat:)
tribute

Jarno video

31. prosince 2006 v 4:48 | Sarah |  Jarno Trulli
tady se zase jarno předvedl v tom pravém světle...Fernando taky nezklamal, jako jediný nevěděl která byje...ale pak přeci z něj jen taky něc dostali:)
http://www.youtube.com/watch?v=Inin3HGTxOA

video Scott

31. prosince 2006 v 4:44 | Sarah |  Scott Speed
docela pěkné fotky
http://www.youtube.com/watch?v=W0ygSPXTWYA

známé video:)
Scott by se neměl takhle vytahovat:) nebo by si alespon měl dát pozor že za nim zrovna nejde někdo s kamerou:))))
http://www.youtube.com/watch?v=50Wcml6QuO4

fernando videa

31. prosince 2006 v 4:25 | Sarah |  > Fernando Alonso <
Renault na píseň We are the Champions
http://www.youtube.com/watch?v=aRHT4Do4lRQ

toto video je docela sranda, uvidíte v jakých podmínkách žijou jezdci při velkých cenách, no nevim docela mě to překvapilo..
http://www.youtube.com/watch?v=cECrFf0rm-8

názory zaměstnanců na fernanda, dozvíte se od Flavia jestli je Ferni opravdu sexi..
http://www.youtube.com/watch?v=UKDSIab1ZWE

tady vás fernando provede po svém týmu Renault a seznámí vás s prostředím i pracovník
http://www.youtube.com/watch?v=JzlAzU4StU4

Reklamy

Movie star (tohle tak umět)
http://www.youtube.com/watch?v=-LlQ8yHc4AM

další Reklama na moviestar
http://www.youtube.com/watch?v=9IMUmVOqsbI

Megane Renault
http://www.youtube.com/watch?v=4TrltIF-AIQ
http://youtube.com/watch?v=G34lISHfsZ4

I takto může skončit rozhovor:
http://youtube.com/watch?v=Mk94keRMjTs
Fernandova velká nehoda (byla zatím naštěstí jen jedna)
http://www.youtube.com/watch?v=o-AAbA1ZNWo

tady se podívejte co té nehodě předcházelo a co se dělo chvilku po ní. Zajímavé je že tento závod přinesl Fisicovi jeho první vítězství. Takže fernando mu svou nehodou k němu vlastně pomohl..kdyby nebyl závod zastaven vyhrál by Kimi..
http://www.youtube.com/watch?v=AJKo0wGRQaQ
a kdo že to byl vyníkem nehody? samozřejmě nikdo jiný než Webber...

Jedna předváděcí akce Minardi:
http://www.youtube.com/watch?v=C9Z6r6x0yts
Minardi podruhé:
http://www.youtube.com/watch?v=NQ4KIlTvIuo

a do třetice..
http://youtube.com/watch?v=6Evh1l7x9xc


Tady se můžete naučit jeden karetní trik:
http://www.youtube.com/watch?v=NQ4KIlTvIuo

A zde si projedete Monako na kole:
http://www.youtube.com/watch?v=GwCBM2h6MuA

jak slavil druhý titul
http://www.youtube.com/watch?v=pn9jKfJdm1U

Melendi - Magic Alonso

31. prosince 2006 v 3:59 | Sarah |  > Fernando Alonso <
http://fernandoalonso.wbs.cz/Melendi-MagicAlonso.mp3

El Nano es una bala
azul que sin cañón
dispara en un circuito
directo al corazón.

El Nano no es humano
EL Nano es inmortal
y sale en las revistas
juanto a Hulk y Superman.

(Puente)
El Nano es un gigante
con un cuerpo de mortal
y nadie le echa el guante
nadie le puede alcanzar.

(Estribillo)
El Nano Aae, el Nano aao
no quiero a Barrichello
Schumacher, ni al Button
porque es el Nano
quien llena a todos de ilusión.....
cuando se sube en su Renault
Magic Alonso

El nano es buena gente
es un tío enrollao
y dentro del circuito
es el que parte el bacalao.

Fernando te queremos
por solo una razón
coges un día negro
y nos lo llenas de emoción


Puente

Estribillo (x2)

El Nano no nos falla,
si hay anuncios no te vayas
porque el siempre da la talla.
Da igual el puesto en que salga
no se arruga no defrauda
porque no conoce el miedo.

Se cayo de pequeño en un marmita de sidra
y desde entonces no le frenan ni con pura criptonita
porque el Nano es para el pueblo
y por el pueblo sin dudarlo el Rey del Viento.

Běžný den Fernanda Alonsa

31. prosince 2006 v 3:52 | Sarah |  Funny
S úspěchy roste popularita a Fernando je dnes velmi žádaný. Jeho diář je zaplněn celou řadou různých událostí . Jediným okamžikem v průběhu dne, kdy může být Fernando pár hodin opravdu sám, je samotný závod.
Na sebe mu nezbývá téměž ani sekunda. Spěchá skrz motorhome, několikrát zamává, rozdá několik úsměvů a potřese rukou s několika lidmi, pak se mrkne na hodinky a sprintuje do náklaďáku ke svým závodním inženýrům na pár slov. Než se tam dostane, nějaký host ho zastaví a poprosí ho o společnou fotografii. Fernando rád vyhoví, ale pak už zase spěchá, aby byl v paddock clubu včas. každá událost plynule navazuje na další...
Španělův časový harmonogram závodního víkendu je plánován vždy s dostatečným předstihem, protože zájemců o jeho čas je opravdu hodně. Každý jeho den závodního jezdce začíná snídaní, následuje masáž, týmová porada, čas na trati a setkání s médii. V neděli, po pozření trochy těstovin, navštíví předzávodní brífink a zúčastní se driver parade, pak si může na chvíli sednout, relaxovat a zkontrolovat letenku, aby zjistil, kde bude ten den spát. kdo zná Fernanda víc, zná jeho dvě tváře. Mimo závodní okruhy neustále vtipkuje a dělá věci, jaké dělá většina mužů v jeho věku - hraje fotbal, tráví čas s přáteli....Jakmile je v paddocku, musí nasadit masku, tam není čas na vtípky ani zbytečné řeči, když už promluví, týká se to výhradě závodění.
Fernando říká, že jsou na něj kladeny dva druhy požadavků, jednak se musí soustředit na závod, což znamená aktivně naslouchat poradám s mechaniky a maximálně se koncentrovat při trenincích, a zároveň musí být schopen zúčastnit se všech schůzek, které zorganizuje komunikační tým. V moderní Formuli 1 jdou výkonnost a image ruku v ruce, přestože prioritou je samozřejmě optimalizace výkonnosti na závodní dráze. Dříve se Fernando někdy nemohl rozhodnout mezi dvěma nastaveními vozu, ale dnes už je tak zkušený, že přesně ví, co od auta chce. Neustále se ptá, zkoumá telemetrii a neustále hovoří s mechaniky. Mezitím se pilně připravuje každodenní půhodinový úsek, ve kterém jsou oba piloti k dispozici zvědavým novinářům. Potom zase zpátky do práce, do závodné práce....
"Pokud se pohybujete v paddocku, může se vám stát, že přestanente vnímat to, co je důležité," říká Fernando. Jeho trenéři Edoardo a Fabrizio však nejsou nikdy daleko. Jejich úlohou je zajistit, že duo pilotů týmu Renault F1 je stále v perfektní fyzické a psychické kondici, díky čemuž se oba piloti mohou snáze adaptovat na specifické podmínky každého okruhu. Fernandovi se občas zasteskne po jeho rodném Oviedu ve španělské oblasti Asturias. Je to pocit, který se objevuje v krátkých záblescích. "Cítím se tam dobře a navíc tam žije moje rodina a moji přátelé. Je to můj život," říká. Při otázce, zda jsou mu teď jeho přátelé odcizenější, odpovídá, že si to nemyslí. "Vám, že kvůli mému současnému způsobu života propásnu celou řadu jiných věcí. Také vím, že se ode mě očekává, že budu za všech okolností profesionálem, což může být v některých případech trochu těžké. Ale sprcha šampaňského na stupních vítězů je tím, co potřebuji, abych na to zapoměl. A není lepší způsob, jak sám sebe motivovat!"
Pojďme si ukázat průběh závodního víkendu na příkladu z minulého roku v Magny-Cours:

Sobota 15:00

Setkání s médii - méně než dvě hodiny po skončení kvalifikace se Fernando a Giancarlo setkají s novináři z celého světa. Tato setání jsou v týmu Renault F1 povinná.
Sobota 19:00
Troška fotbálku - krátký tenisový zápas a fotbalový match s týmovým kolegou a fyzioterapeuty jsou Fernandovou relaxací. Přesto i zde je vítězství tím jediným, co Španěl chce. "Vždycky sem byl soutěživý," směje se. "Dokonce i když jsem byl malý, vždycky jsem chtěl ve všem být první."
Neděle 9:30
Fernando přijíždí na okruh, obvykle ho doprovází jeho otec Jose Luis, který je ubytován ve stejném hotelu jako on. Od té doby, co byla zrušena nedělní kvalifikace, piloti si mohou trochu přivstat. To se Fernandovi náramě zamlouvá.
Neděle 10:30
Piloti stáje Renault se potkávají v motorhomu, kde mají každý svou vyhrazenou oblast. Za několik minut nastane čas na setkání s hosty Renaultu a sponzorů v paddock klubu.
Neděle11:30
Fernando, jeho otec a jeho manažer Lius Garcia Abad strávili spolu trochu času v motorhomu. Ale na této malé nedělní oslavě nehrozí žádné riziko, předzávodní menu se totiž skládá výhradně z pomalých uhlovodíků a ovoce.
Neděle 11:45
Naposledy před startem se piloti a mechanici znovu seznamují s optimálním scénářem závodu - se strategií, neočekávanými událostmi apod. Podmínky na trati a předpověď počasí jsou upřesněny. Na konci třicetiminutovéhosetkání je ve vzduchu cítit napětí...
Neděle 12:45
Na cestě z brífinku jezdců - Fernando si popovídal s ostaními jezdci. Piloti F1 mají málo příležitostí se během závodního víkendu potkat.
Neděle 13:20
Poslední odpočítávání - specialista na motory Rémi Taffin a šéf vývoje motorů Denis Chevier se naposledy setkají před výjezdem monopostů na startovné rošt.
Neděle 13:25
Napětí vzrůstá - Před nastoupením do kokpitu provádí fernando celou řadu strečinkových cviků pod dohledem svého fyzioterapeuta Edoarda.
Neděle 13:50
Pro Fernando nastal čas k nasednutí do vozu - mechanici týmu se mezitím starají, aby vše probíhalo bez sebemenších problémů
tento článek jsem si vypůčila z alonso.blog.cz

Fernando Info

31. prosince 2006 v 3:39 | Sarah |  > Fernando Alonso <
Jméno:Fernando Alonso Díaz
Narozen: 29. července 1981
Znamení: lev
Místo narození: Oviedo(Asturie, Španělsko)
Sídla: Oxford (Prý tu lépe unikne davům fanikek, které má doma. V Oxfordu také sídlí část
týmu Renault "Anglie je tak rozdílná. Ale na druhou stranu velmi klidná.Nejsem vystaven tak
velké pozornosti" sám k tomu dovává...)
Nedávno si pořídil také dům ve Švýcarsku.
Mluví: španělsky, anglicky, italsky a francouzsky
Stav: svobodný, zasnoubený se španělskou zpěvačkou Requel de Rosario ze skupiny El Sueno de Morfeo (dá se přeložit jako morfeúv sen). Poprvé se s ní na veřejnosti objevil při GP Monako letos v červnu. jestli o ní chcete vědět víc podívejte se http://www.raqueldelrosario.net/
Přezdívka:má jich víc např. Fery, Ferni, Nano(ve španělštině to znamená škvrně)
Otec: José Luis Alonso Fernandes, expert na výbušniny
Matka: Ana Maria Díaz, učitelka
Sourozenci: sestra Lorena, ona je o 5 let starší
Barva vlasů: hnědá
Barva očí: hnědá
Výška: 171 cm
Váha: 68 kg:
Velikost bot: 42
Tým: McLaren
Koníčky: sport všeho druhu : kolo, tenis, plavání, rafting, vodní sporty ale hlavně fotbal ,když byl
mlaší zamýšlel stát se fotbalistou
kino, výpočetní technika,čtení, má rád hudbu, docela dobře prý zpívá
vzdělání: v Oxfordu vystudoval obor teometrie
oblíbený filmový žánr: filmy, kde se objevuje násilí
oblíbený fotbalový tým: Real Madrit, rád chodí v jeho dresu a kamarádí s jeho hvězdami
oblíbený sportovec: Lance Armstrong
oblíbené jídlo: těstoviny na všechny způsoby, prý je velký jedlík
oblíbené pití: voda
oblíbený vůně: benzín
oblíbená barva: černá
oblíbená hudba: španělská
oblíbené zvíře: pes
oblíbený herec: Michelle Pfeiffer
nejoblíbenější film: Hanibal
poslední kniha kterou četl: da Vinci Code
Nejkrásnější země: Austrálie,
Nejoblíbenější město: Montreal
mobil: Nokia 6230 aktuálně ted v srpnu, jinak se to asi dost často mění
vlastnost, které si na lidech nejvíce cení: upřímnost
3 věci co by si vzal na pustý ostrov - jídlo, pití, přítelkyni
nejlepší vzpomínka: poslední testování v Nissanu
první auto: Renault Mégane
nynější auto:Renault Clio V6
auto snů: Ferrare Enzo
Nejoblíbenější okruh: Spa
Debut v F1: Austrálie 2001 (Minardi)
První vítězství: Maďarsko 2003
Titul mistra světa: 2005, 2006
Nejmladší mistr světa (rok 2005, 24 let 55 dní) překonal tak rekord Enersona
Fittipaldy z roku 1972(25 let, 8 měsíců 24 dní)
Rekordy:
-Nejmladší vítěz GP: (2003: 22 let a 26 dnů)
-Nejmladší mistr světa (rok 2005, 24 let 55 dní) překonal tak rekord Enersona
Fittipaldy z roku 1972(25 let, 8 měsíců 24 dní)

-pole position (2003: 21 let a 237 dnů)
-nejmladší debutant (2001: 19 let a 217 dnů)
-nejmladší jezdec na stupních vítězů (2003: 21 let a 237 dnů)
-nejrychlejší kolo závodu (2003: 21 let a 321 den).
- a nejmladší dvojnásobný mistr světa
Důvody proč odešel do McLarenu:
Renault mu sice nabídl prodloužení smluvy, ale jen na rok. Mclaren mu nabídl tří letou smluvu2.
Peníze prý v jeho rozhodování nehráli roly..
Fernando chce zažít něco nového, získat skušenosti v jiném týmu.. Společně s Renaultem se dostal až na vrchol proto chce ukázat, že dokáže vyhrát i v jiném prostředí a v jiném voze
Fernando si myslí, že mistr světa má každý den testovat své schopnosti. Jen tak se může jezdecky zdokonalovat.
Nelíbilo se mu, že ho někteří lidé v týmu měli pořád za dítě, které přišlo k renaultu v roce 2001
Sídlo ve Švýcarsku
Schumi se nemusí bát, že by se Fernanda hned tak zbavil. Budou totiž bydlet blízko sebe. Fernando si koupil vilu u Ženevského jezera a přesně v této oblasti si už staví dům Michael.
Jen ten Schumacherův dům je trochu luxusnější. Posudtě sami: Schumiho palác stojí 24 milionů eur, bude v něm 24 pokoju, pět koupelen, kinosál pro třicet osob, poslilovna a garáž pro 25 vozů. Zato Alonsův domeček stál 1,45 milionu švýcarských franků, má 180 metrů čtverečních a je v něm jen krité stání.
Prostě je vidět kdo je sedminásobný mistr světa...Taky, že Michael bere 35 milionů eur ročně, Fernando jen 4 miliony. Proto není divu že utíká k Mclarenu.
Ale stejně to bude hezký, až jako starý dědečkové budou spolu chodit o holy na procházku kolem jezera. A povídat si o tom kdo získal víc titulů:)
Co jste o něm možná nevěděli
Když s motokárama jako tříletý kluk začínal, ani nedošálh na pedály, proto pod zatkem musel mít polštář.
Všude kam přišel byl nejmladší a nejmenší. I když stál na stupních vítězů uprostřed, stejně nikdy nebyl nejvyšší.
Pravidelně si telefonuje s útočníkem Realu Madrid Raúlem.
Ze všechn nejraději má rád asi babičku. Často říkává, že je to jeho tajná láska. Babička se mu i stará o trofeje.
Ve španělsku má i svůj vlastní komiks. Tam jako superhrdina bojuje s bytostmi, které se chtějí zmocnit planety Země.
Co o něm říkají druzí
názor Kimiho Raikonnena na Fernanda:
O Fernandovi mám velmi dobré mínění, je těžké někoho porovnávat, když jezdí v jiném týmu a jiném autě. Když se ale podívám na jeho výsledky, tak musím přiznat že je dobrý. Ale nepřekvapuje mě to, on byl vždycky rychlí ve všech třídách kde závodil.
Testovací jezdec Renaultu Franck Montagny (2003)
Vycházím velmi dobře se všemi lidmi z Renaultu. Nemám žádné problémy se závodními jezdci Jarnem Trullim a FonFonem...
Novinár po rozhovoru s Fernandem:
Jak všichni velmi dobře víme, Fernando si nechává narůst delší vlasy. Snažil jsem se být vtipný, když jsem se ho ptal, kdy se nechá ostříhat. A on se na mě podíval a vyděšeně řekl: Ostříhat? A proč?
Jenson Button v roce 2002
Otázka: Co si myslíte o Fernandovi Alonsovi?
Jenson: O kom? Fernandovi A... Oh! vy myslíte Alfonsa!
Barrichello po prvním Fernandově vítězství:
Otázka: jaký je váš názor na Fernanda?
Barrichelo: Ten bastard překonal můj rekord (pozn-nejmladší jezdec v závodním poli). Myslím si, že v budoucnu Kimi a Fernando získjí titul mistra světa. Já ale doufám , že ten titul získám dřív než oni...
David Coulthard, po prvním Fernandově vítězství
Když jsem se na tiskové konferenci díval na Fernanda, všiml jsem si, že má úplně stejné obočí jako Nigel Mansell. To je neuvěřitelné! Musím si také nechat takové narůst abych taky konečně začal vyhrávat...
a toto řekl pro změnu Fernando:
Ne, ne, mám na příjmu Flavia, takže ani náhodou." - Fernando Alonso na otázku, jestli nemá občas při závodě tendence "usnout"
další zajímavosti:
z f1racing.blog.cz
o každém vítězství mu volá španělský král Juan Carlos.
Má doma psa. Je to Čivava a jmenuje se Hannibal.
Miluje akční filmy typu xXx.
Je zapřísahlým nekuřákem.
Ve Formuli 1 si od roku 2001 vydělal už 1,5 miliardy korun. Příští rok u McLarenu má jistý příjem 500 milionů.
Jeho otec José Louis je vyučeným střelmistrem.
Jeho největší faninkou je teta Louisa (82).
www.fernandoalonso.com

Fernando životopis

31. prosince 2006 v 3:37 | Sarah |  > Fernando Alonso <
Jak to všechno začalo

Jak už to tak něky bývá, Fernando měl velmi ambiciózního otce, kterému se nesplnili jeho vlastní syn, tak je začal uplatňovat na svých dětech. Snad nemusím říkat, že tyto sny měli co dočinění s automobilovým sportem.
Nejprve tatínkovy José Luisovi padla pod ruku Fernandova starši sestra Lorena. V 8 letech začala jezdit motokáry. Ale talent se u ní příliš neprojevil. Proto sestřinu motokáru zdědil tehdy tříletý Fernando. A ukázalo se, že volba byla správná...
Ze začátku to všechno byla jenom hra, ale později, kdy Alonso dorostl do věku5 let, bylo jasné. že je mnohem rychlejší než jeho vrstevníci. Svůj první větší závod jel v červnu 1988 a hned ho vyhrál. Po vyhrání zbylých 7 závodů tak získal titul v třídě Junior Class.
Alonso starší, potěšen synovými úspěchy, mu postavil okruh s balíky slámy. Poté začali objíždět okolní vesnice, pomáhat se stavbou podobných okruhů a pak otec mohl pyšně pozorovat svého syna jak poráží jednoh soupeře za druhým.
Když se José Luis do sytosti přesvědčil o tom jaký talent to doma má, opustili rodnou Austurii a vydali se skoušet štěstí i do jiných částí španělska. A Fernandovi se dařilo. Vyhrával další tituli jak v Junior Class tak později v Cadet Class.
Zdálo by se, že pak to už půjde samo. Ale byl tu jeden problém - peníze. Ty Alonso ale neměl, tak se musel spoléhat jen na svůj talent. Jednoho dne, kdy Fernandovi nebylo ani 12 let, se objevil muž jménem Genis Marcó a dal Alonsovi šanci. Ten jí bez váhání využil.
A tak se Fernando pod ochranými křídly Genise Marca stal v roce 1993 mistrem španělska. A to už Fernando pocítil svůch úspěch i v soukromém životě. Ztratil dosud povná pouta s rodinou.
Příčiny úspěchu
Fernando měl velké cíle a podařilo se mu je splnit. Měl samozřejmě velký talent, ale to neznamená vždy všechno... Důležitá je také osobnost. Alonso nesnášel prohry. Už když ho máma vodila jako malého do školy, závodili vždy, kdo tam bude dřív. A máma malého Fernanda vždy musela nehcat vyhrát, jinak by se pěkně vztekal..
Přesto když se někdy objevil nějaký neúspěch, dokázal ho vždy obrátit zpět k vítězství. Oplýval totiž velkou duševní silou, která je jeho velkou předností do dneška. Byl inteligentní řidič a vždy toho dokázal využít. Nemalý podíl na úspěchu měla také skutečnost, že byl zkušenější než většina soupěřů.
Jeho otec k tomu dodává: "Fernando věděl jak dokončit závod druhý nebo třetí a šetřit při tom jak pneumatiky tak motor aby vydrželi v dobrém stavu až do konce. Vždy si zachovával chladnou hlavu, dokázal se nad všechno povznést a byl vždy trpělivý. Uměl si nechat poradit. Výhra v klavifikaci není k ničemu, když motokára nevydrží do konce..."
A jak se Fernandovi dařilo ve škole?
Skloubit kariéru a studia bývá občas obtížné, ale Fernando byl chytrý chlapec, takže se mu dařilo obojí. Ze školy vždy nosil vynikající výsledky. Těžší to bylo když začal jezdit s Genisem Marcó. Ale pěkné známky nosit nepřestal. Zameškanou látku si vždy kopíroval a za pomoci učitelů a kamarádu vše vždy dohnal na výbornou.
Od motokár k Formuli
Náhle ale Fernandovi došlo jak je na Marcóvi finančně závislí. Proto začal ve svých 13 letech pracovat pro sedmileté a osmileté závodníky. Tím si vidělal dost pěněz, aby mohl zaplatit všechny své výdaje.
V roce 1995 se stal mistrem Španělska a úspěch začal sklízet i za hranicemi. V mistrovství světa vybojoval třetí místo.
V roce 1996 se opět stal mistem Španělska a světoví šampionát letos vyhrál.
Roku 1997 kdy získal další tituli (např. mistr Španělska a mistr Itálie) se rozhodl zkusil formuli Campus, ale nejdůležitější pro něj stále zůstávaly motokáry.
Až v roce 1998 vyhrál Paris Berci, opět se stal mistrem španělska na motokárách, vyhrál závod v Parmě, v Open Ford a skončil druhá na mistrovství Evropi ve formuli A. Na podzim pak poprvé usedl do formule Nissan. První závod se mu sice nevyvedl, protože udělal chybu, ale slíbil, že další vyhraje a tak se taky stalo...
Po tvrdých bojích vyhrál v roce 1999 i celý šampionát. 13. prosince 1999 to byl den, kdy Fernando poprvé usedl do vozu formule 1. A všem bylo hned jasné, že právě vidí budoucího šampiona, ba co víc jednoho z těch, co přicházejí jednou za 10 let.
Rok 2000 strávil ve formuli 3000 sice u horšího támu přesto se mu sezónu podařilo dokončit na čtvrtém místě. Zároveň byl také testovacím jezdcem stáje Minardy v F1.
Konečně F1
Březen 2001, Austrálie - konečně přišla první velká cena formule 1. Sice za stáj Minardy, ale všechny začátky přece nebývají lehké. Tento den byl pro Fernanda plný nervů a rozrušení. Na klidu mu nepřidalo ani to, že v tomto voze seděl poprvé. Nebyl ještě dostatečně připraven. Ale byl šťastný. Byl to nejšťastnější den jeho života.
Celkově to byl ale těžký rok. V tak slabé stáji nemohl čekat žádné výsledky. Společně se svým stájovým kolegou Tarsu Marquesem pravidelně uzavírali startovní pole. Tedy pokud vůbec dojeli...Proto není divu, že svoji úvodní sezonu skočil alonso bez bodu..
Přesto si jeho talentu všiml Flavio Briatore, z právě vznikajícího týmu Renault a pro rok 2002 dal Fernandovi šanci jako testovacímu jezdci. Pro tento rok tedy Fernando zmizel ze šampionátu.
V roce 2003 se ale do šampionátu F1 ve velké slávě znovu vrátil.S Jarnem Trullim vytvořil dvojku u Renaultu a začlo se mu dařit. Při velké ceně Maďarska, pak získal své první vítězství a radost nebrala konce. Stal se tak nejmladším vítězem Velké Ceny F1 (22 let 16 dní). Překonal rekord legendárního zélanďana Bruce Mclarana (zakladatele Mclaranu) z roku 1959, kdy vyhrál Velkou cenu v 2ě letech a 104 dnech. tímto činem se tak Fernando zapsal do podvědomí lidí ve Španělsku i na celém světě. Renault si pak po Evropě dělal reklamu fotkami na kterých byl jako tříletý chlapec...
Důležitá údálost také bylo první pole position v Malajsii téhož roku. Dokázal tím, že patří mezi špičky F1.
Od tohoto okamžiku bylo pro Fernanda stále těžší být nepovšimnutelný všude kam přijde a vést normální život. "Učil jsem se st tím zžít, ale snažil jsem se pokračovat normálním životem, dělat věci běžné v mém věku"
Roky 2001- 2004 byly pro F1 docela složité období, a to díky nadvládě Michalela Schumachra.
Pak ale konečně přišla sezona 2005 - ferrari se přestalo dařit a na trati mezi sebou sváděli nádherné souboje Alonso a Kimi. Ze začátku byli výsledky velmi vyrovnané. Pak ale Kimiho začala pronásledovat jedna smůla za druhou. Je sice lepším jezdcem než Alonso, ale Mclaran nedokázal svou spolehlivostí ani v nejmenším konkurovat Renaultu. Vždy v ten nejnevhodnější okamžik selhala technika (tak je tomu vlastně do dnes). Nakonec to dopadlo tak, že se Alonso Kimimu začal pomalu vzdalova a na konci sezony se stal nejmladším mistrem světa...
Přes zimu ale udělal něco naprosto nepochopitelného. Podepsal smlouvu s Mclaranem. A to bez vědomí Briatoreho, který je nejen šéf Renaultu ale i jeho osobní manažer.
Ze začátku to vypadalo jako největší omyl jeho života, protože McLaren byl v sezoně 2006 v katastrofálním stavu. Ale první zimní testy ukázaly, že tým je znovu ve formě. Proto je jen málo nepravděpodobné, že by se Fernandovi už nedařilo...


kontakt

31. prosince 2006 v 2:03 | Sarah |  blog
my icq: 349157722

e-mail: sarah.yksi@seznam.cz

a to snad stačí:)

__flashReplacement__