Rozlučkový článek s Heikkim

15. února 2013 v 12:57 | šárka |  Heikki Kovalainen
Heikki sice svůj konec v F1 ještě oficiálně neoznámil. Ale závodní sedačku v F1 pro letošek už prostě nesežene, proto přišel čas na rozlučkový článek i s ním.

O Heikkim jsem se poprvé dozvěděla v roce 2006, kdy byl testovacím pilotem Renaultu a Alonsovým nástupcem, jelikož ten po sezoně odcházel k McLarenu. Heikkiho jsem si oblíbina hned na první pohled, a to proto, že byl Fin. A já v té době jako správný Kimiho fanoušek byla finofil. Navíc Heikki byl takový stále se usmívající sympaťák. Přála jsem si, aby jednou skočil v McLarenu, ale to vypadalo strašně nereálně. Byl to přeci jen Flaviův pilot.




Tenkrát lidé od Heikkiho očekávali dost velkých věcí. Mysleli si, že po odchodu Alonsa bude pro Renault tou správnou náhradou a bude pokračovat se sbírání titulů pro tým. Velkou budoucnost mu předpovídali i proto, že dokázal porazit Michaela Schumachera v Race of Champions. Nebylo to trochu naivní?



V roce 2007 se společně s Hamiltonem a Sutilem stal nováčkem v F1. Ale zatímco Lewis ve svém prvním závodě v Austrálii zářil, Heikki se uvedl naprosto příšerně a Flavio se vyjadřoval tak, že snad za něj závodil jeho bratr. Začínalo být jasné, že z Heikkiho zase až tak velká hvězda nebude. Ke konci sezony se sice Heikki dokázal zlepšovat a v Japonsku dokonce stanout i na svých prvních stupních vítězů. To však nestačilo a pro sezonu 2008 pro Heikkiho nezbylo v týmu místo, z McLarenu se totiž vracel Fernando Alonso.



Naopak McLaren měl jedno místo volné. A spíše proto, že žádní dobří piloti už nebyli k mání, angažoval Heikkiho. Kovalainen se tedy stal dalším Finem v tomto britském týmu. Bohužel výsledků jako Kimi nebo Mika dosáhnout nedokázal. Ukázalo se, že on nebyl tím pravým pilotem pro McLaren.



Za celé dva roky působení v týmu dokázal dosáhnout pouze jediného vítězství, a to v Maďarsku roku 2008. I tak to však byla velká sláva. Ale jak už jsem psala u Tima, já místo sledování závodu jela autobusem domů z chalupy, protože se máma bála, že v pozdějším buse nebude místo k sezení (samozřejmě že bylo). Štve mě to dodnes.



Když po sezoně 2009 z McLarenu odešel, dost jsem si oddechla. Zamířil do nově vzniklého týmu Lotus, který měl ze všech tří nováčků největší ambice.

Lotus/Caterham však byl jeden z mála týmů, kterému jsem nikdy nefandila. Takže jsem ani Heikkimu nevěnovala moc pozornosti. Ve většině případů byl sice nejlepší ze všech šesti pilotů nových týmů, ale to nestačilo, aby pro mě nezapadl v šedi konce pole.


Pro letošek Caterham Heikkiho nahradil van der Gardem a sám Kovalainen ještě své budoucí plány neoznámil. Ve svých službách by ho ráno vidělo Pirelli. I Caterham se nechal slyšet, že by rád s Heikkim nadále spolupracovat, avšak na nějakém jiném projektu. Upřímně doufám, že si Heikki tuto možnost nevybere, mě by se třeba líbil v Rallye.
 


Komentáře

1 petr petr | 15. února 2013 v 14:16 | Reagovat

V poslední době je těch rozlučkových článků nějak hodně a je to smutné. Za všechno můžou platící piloti

2 šárka šárka | Web | 15. února 2013 v 14:30 | Reagovat

[1]: nj ale to loučení je i s mnoha platícími piloty (Petrov, Senna), takže spíš se vyměnili jedni platící piloti kteří schudli za jiné, kteří jsou ještě bohatí :-)

I když Heikki a Timo jsou třeba vyjímky

3 Elis Elis | Web | 15. února 2013 v 15:25 | Reagovat

Achjo, po Hekkim se mi taky bude stýskat...a to mohli být v F1 3 Finové :(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
__flashReplacement__