Můj rok 2014 (3.část)

8. ledna 2015 v 20:19 | šárka |  blog
Závěrečná část, a opět letos znamená loni a loni předloni :D

Být součástí GP2

Na WSR je úžasné, že se tam dostanete k autům. Po celý víkend můžete být v pitlane, na boxové zdi, před závodem vás pustí na startovní rošt, z kterého můžete odcházet až úplně na poslední chvíli. Po závodě smíte do parc fermé. Nadruhou stranu tam skoro vůbec nevidíte piloty. Když nejsou na závodní dráze, celý den tráví v týmovém zázemí (takové stany), které mají dva metry od garáže. Takže vždy jen přejdou uličku, v garáži nasednou do auta a vyjedou na trať. Jediná chvíle, kdy je my vidíme jsou autogramiády, tam jsou ale zase zaneprázdněni fanoušky. Takže když se vám tam s nějakým pilotem podaří seznámit, je to opravdu zázrak.

Kdežto na GP2 je to přesně obráceně. Tam se k autům nedostanu, kromě chvílí když závodem v paddocku čekají až budou vpuštěni na trať. Zato si tam dostatečně užiju pilotů,jelikož tam máme jedno velké společné zázemí, kde všichni tráví svůj volný čas. Nejlepší je to pak v Monaku, kde mám přístup k autům i pilotům. Se světem GP2 tam tak mohu trávit úplně celý den.

Jak už jsem se zmiňovala, často s nějakým pilotem GP2 sedím u oběda. Jen považuji za nutné se do budoucna naučit sebeovládání. Ono je strašně těžké zachovat si vážnou tvář, když si k vám ke stolu zrovna sedá nějaký pilot GP2. O svém neoblíbenějším obědě s Gaslym, Lynnem a Andreou už jsem psala. Ale takový oběd s Abtem a Vandoornem taky nebyl k zahození. Dva piloti jsou vždycky lepší než jeden :D

Také se společně v televizi díváme na další série (v Monaku jen F1). A v Monaku nebývá tolik hostů, takže u té TV opravdu sedím pouze já a pak všichni piloti GP2. Letos vedle mě na kvalifikaci z jedné strany seděl Facu Regalia a z druhé Daniel Abt, tedy oba piloti stáje Hilmer. Takhle si prostě představuju ráj.

Když se zrovna nejí nebo nedívá na TV, většinou se všichni chodíme vyhřívat před paddock na sluníčko, protože uvnitř je strašná zima. Když se jde do pitlane, mechanici vytlačí auta ven a pak společně jdeme s auty, zaměstnanci i piloty na pregrid, kde všichni čekáme. Ale v sobotu po kvalifikaci F1 už na tom pregridu všichni jsou, jen my, kdo se dívali na kvalifikaci až do konce (tedy já a piloti), je dobíháme. Takže si pamatuju, jak jsem letos šla já a kolem mě osmička pilotů (Abt, Regalia, Palmer, Richelmi, Ellinas s kolegou a ty dva si už nepamatuju). A jelikož je Monako vždy můj první závod roku, tak je všechny vidím poprvé od září, a přes zimu se z nich opět stanou jen ti piloti z televize a i internetu, takže jsem z nich vždy v Monaku stejně vedle jako poprvé. Proto je mít všude kolem sebe byla prostě nádhera.

Do pitlane tedy musím jít jiným vchodem. Ale v pitlane se už zase všichni vidíme. Pak když oni odjíždí na startovní rošt, my jdeme s nimi a opět se setkáme na roštu. S třemi nejlepšími se vidíme pod stupni vítězů (v Monaku je úžasné, že po ceremoniálu jsou piloti vpuštěni mezi lidi pod stupni vítězů). No a pak se odebere zase do paddocku, kde se vidíme při nejbližším jídle. Prostě tam má člověk pocit, že do GP2 vážně patří. Proto je mi akreditace na GP2 cennější než na F1. Tam tohle totiž nikdy nezažiju (ale to neznamená, že bych tu akreditaci nechtěla!).


Na boxové zdi

Teď konečně něco správně motorsportového, co se týká aut a ne krásy pilotů a podobných věcí. Do piltane se dostanu jen v Monaku a na závodech WSR, proto je to pro mě pořád velký zážitek. A o něco speciálnější to ještě bylo letos v Maďarsku. Na WSR tam z boxové zdi sleduju kvalifikace, nevím zda si to umíte představit, ale prostě jsem tam vykloněná z té díry, kterými jinak mechanici ukazují pilotům cedule. Ale za normálních podmínek mají piloti ideální stopu blíže tribunám, a tady je opravdu znát každý metr. V Maďarsku však pršelo, ale ideální stopa byla už suchá, tak piloti na mokrých pneumatikách jezdili těsně kolem boxové zdi. To bylo vážně úžasné, ten zvuk i rychlost. Až jsem se tam občas bála, jelikož jsem vzpomínala na všechny ty piloty, co se kdy o boxovou zeď rozmázli. Super to bylo, i když kolem nás projížděli z druhé strany v pitlane (to už ve vzdálenosti asi jen půl metru). Nevím, zda mi letos nějak odlehly uši, ale na takový úžasný kravál si z minulých let vůbec nepamatuji. To třeba Gaslymu, zrovna když projížděl kolem mě, vystřelilo z motoru, a to bylo vážně na infarkt.

Zvuk formuli 1 opravdu chybí. Znát je to hlavně v Monaku, kde se to odráží o budovy a skály. To když v minulosti F1 vyjely na dráhu, tak jste celou hodinu a půl neslyšeli vlastního slova, ať už jste se nacházeli v jakékoliv části města. Zmizel i ten charakteristický zvuk z boxů, kdy počátkem víkendu v garážích týmy zkoušeli motory . Nejhlasitější věc, kterou jsem letos slyšela, bylo jednoznačně GP2, a to opět v dobře akustickém Monaku v prvních kolech na cílové rovince, kdy ještě celé to stádo pilotů jeho těsně za sebou <3

Stejně jako každý rok jsem měla v Monaku na tréninky koupenou vstupenku na tribunu kde kolem vás vozy F1 projíždí v metrové vzdálenosti. Tam to bylo dobré i bez zvuku, z té metrové vzdálenosti přeci jen F1 dokázala zaujmou i něčím jiným. Sice nevím prostřednictvím skrz co, ale i tak z ní byl cítit ten neuvěřitelný výkon, stále na ní bylo vidět, že je to něco speciálního. To se však úplně změnilo v Maďarsku, kdy jsem se taky chvíli šla podívat na F1 přes plot v paddocku GP2. Tam jezdili vozy už v takové té klasické vzdálenosti, jakou mají tribuny na běžných okruzích. A opravdu jsem byla zděšena, co to má být. Bez zvuku z ní žádná ta nadpozemskost vůbec nevycházela. Bylo to jen dívání se na něco nezajímavého, co krouží okolo. Proč by za tohle lidi ještě měli platit? Po třech kolech jsem musela utéct, jinak by ze mě zájem o F1 úplně vymizel. Ale naštěstí to vypadá, že od roku 2017 se přeci jen dočkáme ve věci motorů zlepšení.



Přátelé kam se podíváš

A samozřejmě důležitou úlohu v roce 2014 také hrálo setkání se s dalšími fanoušky. Obzvlášť super to bylo na Monze, protože kdykoliv jsem opustila paddock (a že to bylo hodně často, kvuli té absenci dámských záchodů) tak jsem tam potkala nějakého kamaráda. Ona totiž většina lidí ,co jezdí do Monaka pak jede i na Monzu. Dokonce jsem tam narazila i na jednoho kluka z Čech, s kterým se už léta přátelým na facebooku, ale nikdy jsme se naživo neviděli. Také jsem se tam konečně setkala s předsedou a předsedkyní bývalého Marcusova fanclubu, což jsou strašně fajn lidé. Oni loni už byli v paddocku GP2, ale v rámci ignorace Marcuse jsem si opravdu nemohla dovolit bavit se s předsedou jeho fanklubu,což mě dost mrzelo, takže teď konečně byla tato křivda napravena.


Stejně jako rok předtím byly skvělé holky v Rusku. Já jsem z jejich vřelosti vždy úplně dojatá. Z českých fanoušků jsem se vídala s Elis, ale jinak musím říct, že s ostatními to bylo nic moc. Měli bysme s tím něco udělat a letos se vídat se častěji!! Dost toho zachránil alespoň sraz po Abu Dhabi, který byl jako rozlučka s F1 na Nově. Bylo to tam fakt super,pro mě rozhodně jeden z nejlepších večerů roku. Kromě starých známých jsem tam poprvé viděla i Marťu, která dřív měla F1 racing blog. Na ten jsem chodila už někdy od roku 2005, ale naživo jsme se viděli úplně poprvé. A také jsem se tak setkala s Marit, o které jsem si myslela, že jí jen tak neuvidím, jelikož ještě donedávna bydlela na druhém konci republiky.
 


Komentáře

1 moramisf1 moramisf1 | 8. ledna 2015 v 21:38 | Reagovat

Opět jsem hltala každé slovo :) Jak se těším na 1. víkend po maturitě na kdy vychází DTMka. Jak mě bude bolet hlava z hluku a krk ze řvaní.

2 šárka šárka | Web | 8. ledna 2015 v 23:12 | Reagovat

[1]: to jsem ráda, že se ti to líbilo :-)

a po maturitě si takovou odměnu určitě zasloužíš :-) To DTM dělají kravál že z nich bolí hlava? To ani GP2 takové nejsou. sice na ně někteří lidi nosí špunty, ale nechápu proč :-D

3 moramisf1 moramisf1 | Web | 9. ledna 2015 v 19:14 | Reagovat

[2]: na Lausitzringu je tribuna nalepena na trať takže zvuk po ní stoupá :-) a to jsem seděla až v její polovině :-) tátovo kamarád po 20 kolech (z 60) utekl, jak ho bolela hlava :-)  ani když byla rovinka prázdná tak jsem nerozuměla ani slovo :-)

4 šárka šárka | Web | 10. ledna 2015 v 11:45 | Reagovat

[3]: to nerozumění vlastního slova je docela nevýhoda. Zrovna závod je taková chvíle, kdy by si člověk rád povídal o průběhu a nemůže :-D

5 Niki Niki | Web | 10. ledna 2015 v 12:46 | Reagovat

Super shrnutí. Jak už jsem psala v nějakém minulém komentáři, baví mě číst si tvoje zážitky :-)

Mimochodem, že jsi tu zmínila Gaslyho a Lynna, už se k tobě dostalo, že ti dva budou letos týmoví kolegové u DAMSu v GP2? Já jsem z toho úplně nadšená, pro mě je to dream team :-D

A k tomu setkávání. Doufám, že my dvě se taky někdy osobně poznáme :-)

6 šárka šárka | Web | 10. ledna 2015 v 15:09 | Reagovat

[5]: Chtěla jsem tam napsat "A teď mi chybí poznat už jen Niki!" Ale přišlo mi to jako trapné dolejzání :-D

O složení DAMSu vím.Ale nějak specálně nadšena z toho nejsem. Lynn je pro mě takový neutrální jezdec, a kdyby Gasly zůstal ve FR 3.5 tak by se vůbec nezlobila :-D Loni to byl jeden z mála kvalitních jezdců tam

7 Niki Niki | Web | 10. ledna 2015 v 17:46 | Reagovat

[6]: Aha :-D A já si právě říkala, že zrovna ty z toho obsazení budeš mít radost.

To já radost mám, zatím jsou v GP2 oznámení samí moji oblíbenci :-D

8 šárka šárka | Web | 10. ledna 2015 v 18:26 | Reagovat

[7]: Ve výsledku asi budu raději že je Gasly v GP2 než ve WSR protože ho budu více vídat :-D A s Pizzilotu za sebou můžou dojíždět :-D

Jinak z prozatimního složení GP2 mám taky radost. Největší z Pica, ale že zůstane Leal ještě jednu sezónu jsem nečekala, tak jsem příjemně překvapena :-)

9 Marit Marit | E-mail | Web | 10. ledna 2015 v 18:27 | Reagovat

Jo já si taky říkala, že vás holky nemůžu jen tak potkat, když jste snad všechny z Prahy nebo okolí Čech, ale život se mění a cestičky mě zavedly až do víru velkoměsta :D nicméně jsem ráda, že jsme se potkaly a těším se, až si pořádně pokecáme! ;) Neměla bych to sem psát, ale moc ráda bych updatovala svůj blog, ale nevěřím si :( obávám se o dostatek mého volného času, ale částečně věřím, že s příchodem nové sezóny se to zlepší a já zase budu v obraze :D :)

10 šárka šárka | Web | 10. ledna 2015 v 19:18 | Reagovat

[9]: to by bylo super, kdyby se ti podařilo blog znovu rozjet, v poslední době je blogů o F1 přeci jen málo. Tak hurá do toho :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
__flashReplacement__